lørdag 23. april 2011

11 - 17 april :)

Mandag:
I dag ble det heller ikke noe skole på meg. Jeg våknet i dag med veldig vondt i hodet og i magen. Jeg er også blitt litt forkjølet. Jeg sov da til klokken var 1, og jeg spiste middag med Magne og halv 3 tiden. Senere på dagen var vi på butikken for å handle inn litt mat å drikke. Jeg var også og kjøpte meg en bok som jeg må lese :)

Tirsdag:
I dag fikk jeg flere prøver og oppgaver tilbake på skolen. I TC fikk jeg 95 %, i TD fikk jeg 98 % og i TAO fikk jeg 87 %. Men jeg leverte TAO’en tilbake for det er noen poeng jeg skulle ha hatt som hun ikke har gitt meg :) Etter skolen i dag gikk jeg og Magne først for å spise på Crush før vi gikk på trening. Lenge siden jeg har vært og trent nå, så det var litt deilig å springe litt igjen :) Senere på kvelden var jeg, Magne og Andre på Spur og spiste før vi gikk på kino :)

Onsdag:
I dag tok lærerne oss ut av skolen siden vi skulle på en tur i Townshipen. Det var da en guide som kjørte oss rundt og fortalte om de forskjellige plassene. Vi var også inne i noen hus for å se hvordan de bodde. Noen bodde bedre enn andre, men jeg ville aldri bodd slik som de gjør. Vi var også inne hos ei som heter Vicky. Hun har bed & breakfast i townshipen. Hun har hatt veldig mange besøkende, og det er mange som vet hvem hun er. Huset så ikke så fint ut utenpå, men når du kom inn så så det ikke så gale ut. Jeg tror ikke jeg hadde hatt noe problem med å sove her en natt eller to bare for å oppleve det :) Etter skolen gjorde vi egentlig ikke så mye spennende. Senere på kvelden var jeg med Andre opp på hotellet de skal sove på når familien hans kommer i kveld. Hotellet var helt greit, og leiligheten de skal sove i hadde tre soverom og tre bad til en ganske rimelig pris :)

Torsdag:
Lærerne tok oss ut av skolen i dag også. I dag har vi vært rundt over alt. Haugaland vgs har gitt penger til lærerne her nede for å ta oss med på forskjellige plasser rundt omkring i området. Vi hadde en del områder igjen å besøke som vi skulle prøve å ta igjen på en dag :) Familien til Andre ble også med. Først var vi på en plass og spiste frokost der vi hadde utsikt over hele Cape Town. Deretter var i Kirstenbosch Botanical Garden der de har masse forskjellige planter og trær. De har også konserter om sommeren hver søndag der folk tar med piknikkurven for å høre på musikk. Parken er også fordelt i forskjellige temahager. Noen av disse er duftens hage, nyttige planter, erica-hagen og protea-hagen. Etterpå kjørte vi til Boulders Beach for å se på pingviner. Dette er en veldig kjent plass der det er masse turister som kommer for å se på pingvinene og hvordan de lever. Etter Boulders Beach gikk turen til Cape Point. Dette er det mest sør vestlige punktet i Sør-Afrika eller noe sånt :) På veien dit så vi også mange Baboons. Dette er apekatter som lever rundt omkring her. Når vi kom til Cape Point tok vi en liten heis ting opp til toppen der vi gikk videre til et fyrtårn. Her oppe var det en fantastisk utsikt. Etter Cape Point kjørte vi til Cape of Good Hope. Det var ikke så langt å kjøre, og her tok vi bare noen bilder før vi kjørte videre. Turen gikk da til Hout Bay. Her skulle vi egentlig ta en båt for å se på seler, men vi var litt sent ute så det gikk ikke flere båter. Vi gikk da heller for å spise litt på en fiske restaurant. Nesten alle bestilte Fish and Chips som smakte helt greit. Når vi kom hjem igjen gjorde vi egentlig ikke så mye. Jeg så en film og to før jeg sovnet, mens jeg tror Magne og Mari tok taxi til en plass for å kjøpe seg noe mat :)

Fredag:
I dag hadde vi ikke skole så jeg fikk endelig sove litt lenge :) Jeg har egentlig ikke gjort så mye spesielt på dagen i dag. Men senere på kvelden var vi ute med familien til Andre og spiste. Vi var da på Waterfront, og jeg hadde norsk laks i dag også. Alltid like godt :) Etter vi hadde spist var jeg, Mari og Magne rett innom en skotsk pub før vi tok taxi hjem :)

Lørdag:
I dag ble vi hentet av Rulien i 4 tiden. Hun skulle ta oss med på Racing. Når vi kom dit gikk vi først for å se på bilene før det startet. Det var ganske mange forskjellige typer biler som kjørte, så race varte i flere timer :) Etter race var det afterparty i klubbhuset. Her danste de, ga ut de forskjellige prisene og koste seg :)

Søndag:
I dag har det egentlig ikke skjedd så mye. Jeg sov veldig lenge, og når jeg endelig våknet så jeg film :)Mari og Magne var på stranda en tur. Senere på kvelden gikk jeg, Mari og Magne på Waterfront. Vi hadde først litt mat før vi gikk på kino :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar