lørdag 23. april 2011

14 - 20 mars :)

Mandag:
Da var det begynnelsen på en ny uke igjen. Jeg vet jeg har sakt det mange ganger, men tida går alt for fort her nede. I dag fikk vi ny timeplan igjen. Denne timeplanen er den som vi skal ha ut oppholdet. Den har forbedret seg litt, for jeg begynner må ti på ni to dager i stedet for en dag. Jeg fikk også prøven min tilbake i business skills i dag, og jeg fikk 90 %. Jeg har lyst til å prøve å holde karakterene mine over 90 %, og jeg har klart det så langt.

Tirsdag:
?

Onsdag:
I dag hadde vi vår første prøve av 3 denne uken. Vi hadde prøve i TAO. Denne prøven var veldig enkel. Læreren hadde lagt den veldig enkel slik at ingen skulle stryke, men tror ikke hun kommer til å oppnå det. Etter skolen var vasking av klær som stod for tur. Både mine, og guttene sine. Jeg vasket vel rundt 5 maskiner og 1 eller 2 ganger i tørketrommelen. Men det er deilig å få det overstått også. Senere bestilte jeg og Andre pizza. Det var bare meg og Andre igjen siden Mari og Magne var ute og spiste. Etter pizzaen øvde jeg på prøven som jeg skal ha i morgen. Jeg kommer aldri til å klare å huske dette, men jeg får håpe på det beste :)

Torsdag:
På skolen i dag skjedde det heller ikke så mye. Vi hadde blant annet en prøve i Forex som ikke gikk så veldig bra tar jeg ikke helt feil. Er litt synd når det skjer når jeg faktisk satt og leste til prøven i går. Men det ville ikke sette seg. Jeg fikk også prøven min tilbake i TAO som jeg hadde i går. Jeg fikk 100 % på denne også. Jeg har nå hatt 3 prøver i dette faget, og jeg har fått 100 % på alt :) Etter skolen var jeg så trøtt, så jeg spiste middag og gikk rett å la meg. Jeg sov da fra 4 til 8. Etterpå bestemte jeg meg for å øve litt til prøven jeg skal ha i morgen, ikke at den er så vanskelig men alltid greit å lese litt. Det endte da opp med at jeg ble veldig trøtt igjen og måtte legge meg :)

Fredag:
I dag hadde vi en veldig kort dag på skolen. Men som de to dagene før hadde vi prøve i dag også. Prøven var i kommunikasjon, men den var ikke så vanskelig :) Etter skolen gikk jeg, Magne og Mari på Camps Bay. Her lå vi bare og slappet av og solte oss. Etter strandturen var det først inn på Pick and Pay der jeg kjøpte meg vannkoker og nudler, og deretter hjem for å dusje. Når vi kom tilbake til internatet bestemte jeg og Magne oss for å bade i bassenget. Kjekt å ha et basseng å hoppe i når det er så varmt ute :) Senere på kvelden tok vi taxi til Waterfront for å spise. Jeg spiste da norske laks igjen i dag. Alltid like godt, og det minner meg om Norge :)

Lørdag:
I dag ble vi hentet av Melanie i 9 tiden. Vi skulle da kjøre et lite stykke, for å komme til en plass der de hadde en konsert. Konserten var arrangert av en radiokanal, og det var musikk hele dagen. Vi kom der i 10 tiden, og allerede da hadde de begynt å spille. Alle som var for å se på hadde med seg sin egen lille piknik og parasoll. Jeg synes synd på de som ikke hadde parasoll denne dagen, fordi vi var opp i 44 grader. Jeg trodde jeg skulle smelte vekk. Det ble heldigvis bedre utover kvelden, men jeg tror ikke jeg har opplevd en slik varme før. Det som var litt kjedelig var at vi ikke kjente til artistene. Det blir nesten som VG-lista i Norge der det bare er kjente artister fra det landet. Men det var allikevel god stemning og masse bra musikk :)

Søndag:
I dag måtte jeg stå opp tidlig igjen. Meg, Mari og Magne ble hentet av Rulien i 10 tiden. Vi kjørte deretter til henne der vi ble godt tatt i mot. Hun har også 3 små hunder som sto og bjeffet når de kom. Etter en halvtime var huset helt fult. Da kom flere av vennene til familien for å spise. Hos Rulien er det vanlig at de samles mange vennefamilier og spiser sammen. En dag er de der, og en annen dag en annen plass. I dag ble det laget Potjie. Jeg har smakt det før, og det er veldig godt. Når klokken begynte å nærme seg 6-7 gikk vi ned til en lokal pub. Her danset vi og spilte biljard. I 9 tiden gikk vi opp til Rulien igjen før vi skulle en tur på flyplassen. Det var i dag Magnes far og bror skulle komme. Før vi kjørte til flyplassen lagde vi noen flotte skilt der det sto velkommen til Sør Afrika + det Sør Afrikanske flagget. Når familien til Magne kom ble han veldig overrasket siden han ikke hadde forventet at søsteren skulle komme. Etterpå tok Magne og de taxi til hotellet, mens vi kjørte hjem til Rulien igjen :)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar