lørdag 23. april 2011

3 - 10 april :)

Mandag:
Da var det enda en gang starten på en ny uke. Nå er det bare litt under to uker igjen før vi har ferie :) Det er også begynnelsen på vår tiende uke her i Sør Afrika. Kan ikke si at det skjedde så veldig mye spennende i dag heller. Bare slappet av og tatt livet med ro :)

Tirsdag:
I dag sto jeg opp klokken syv selv jeg ikke begynte på skolen før ni. Egentlig skulle det komme sånn kontroll greier mellom syv og åtte, så jeg tenkte at det var best å være våken hvis det var noen som banket på døren min :) Men som sagt så er jo jeg i Afrika, og det kom aldri noen og banket på døren min. Men det endte da opp med at jeg vasket hele rommet mitt før hånd for å ha noe å gjøre på slik at jeg ikke sovnet :) Etterpå hadde jeg meg litt frokost før jeg fikset meg og gikk på skolen. På skolen skjedde det egentlig ikke så mye spennende. Etter skolen var det rett inn på rommet mitt for å lese videre i boken som jeg holder på å lese. Jeg er snart ferdig :) Senere på kvelden gikk jeg, Mari og Ande på Greens for å få i oss litt annen mat enn pizza eller skjeve med nutella :) Var også deilig å komme seg vekk fra internatet litt :)

Onsdag:
I dag hadde vi en kjempe stor prøve i BS. Prøven var sikkert på ni sider eller noe sånt :) Heldigvis så var det open book som betyr at vi får lov til å ta med alle hjelpemidlene som vi trenger, inkludert bøkene. Men prøven var allikevel vanskelig siden vi ikke hadde så god tid, og det tok lang tid å finne alle svarene, men men :) Etter skolen gikk jeg og Magne på McDonalds for å få i oss litt mat. Begynner å bli litt lei av samme menyen hver uke på internatet nå, så det er kjekt å variere litt fra dag til dag :) Etter skolen leste jeg ferdig boken min og så en film :) Vi var også på en asiatiske tapas restaurant senere på kvelden. Her fikk vi masse mat, og det var veldig dyrt. Men heldigvis så var maten også veldig god :)

Torsdag:
I dag skjedde det ikke så veldig mye spennende på skolen. Vi hadde en stor prøve i TC, som jeg håper gikk bra, men er ikke helt sikker :) Etter skolen skjedde det egentlig ikke så mye, men senere på kvelden var vi ute og spiste igjen :) I dag gikk turen til Dias som ligger rett nedi gata. Det var Sonja på internatet som hadde så lyst å gå her en dag. Hun hadde også med seg en venninne. Vi hadde det veldig kjekt. Dias hadde veldig god mat og live musikk :)

Fredag:
I dag ble det ikke skolen på meg. Jeg våknet med veldig vondt i hodet. Av en eller annen merkelig grunn så hadde Andre også vondt i hodet, så han var heller ikke på skolen. Når Magne og Mari kom hjem fra skolen hadde formen min blitt litt bedre. Jeg, Andre, Magne og Elsabe gikk da på Canal Walk en tur for jeg måtte kjøpe meg klær til i kveld. Jeg klarte igjen å bruke litt for mye penger, men men :) Når vi kom hjem fikset vi oss før vi skulle ut en tur. Dette var da min første gang ut her i Cape Town. Vi gikk da først ut på en plass som heter Chrome. Jeg likte meg veldig godt her, og det var her vi var nesten hele kvelden. Vi var også innom en annen plass, men det var ikke så kjekt her :)

Lørdag:
I dag ble jeg, Mari og Andre hentet av Nuhaa i 1 tiden. I dag var det tid for en ny rugby kamp :) Når vi kom til Nuhaa så hadde moren hennes vært og kjøpt Gatsby til oss :) Jeg har aldri smakt det før, men det var veldig godt. Etterpå kjørte broren hennes oss til kampen. Det var flere folk på kampen i dag enn hva det var sist gang. Kampen gikk ikke så veldig bra. Stormers tapte, og publikum var ikke så veldig glad etter kampen. Det var også masse trafikk når vi skulle hjem.

Søndag:
I dag har vært en veldig kjekk og lærerik dag. Vi ble hentet av Melanie og hennes familie halv 12. Deretter kjørte vi til J.C. LeRoux for å smake på Sparkling Wine og sjokolade :) Kan ikke si at sjokoladen var den beste, men vinen var veldig god :) Etterpå kjørte vi til en annen vingård kalt Solms Delta. Her fikk vi smake masse forskjellige viner :) Vi fikk også en omvisning på området av ei som var vokst opp der. Etter vinsmakingen hadde vi en liten piknik. Maten var ikke den beste, men det var veldig koselig :) Etterpå kjørte vi også for å se fengselet der Nelson Mandela ble sluppet fri, og et eller annet monument. Magne klarte også å knuse vinduet på skolebilen vi kjørte i :) Senere på kvelden når vi var komt hjem slappet vi bare av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar