lørdag 23. april 2011

7 - 13 mars :)

Mandag:
I dag hadde vi ikke en skikkelig skoledag. Vi kjørte først rundt i en sightseeing buss for å få litt informasjon om Cape Town, og deretter var vi på Table Mountain. Dette var min første gang på Table Mountain, og det var ganske høyt og ikke det jeg helt hadde forventet. På toppen er det noenlunde flatt, men det er også veldig mye fynbos der. Det var også veldig mye større enn forventet, så jeg fikk ikke sett så mye siden vi hadde veldig korte tid. Etter Table Mountain kjørte vi rundt i bussen igjen på andre siden av Cape Town for å få litt mer informasjon. Jeg fikk også prøven min tilbake i dag, den som vi hadde om Sør-Afrika. Denne fikk jeg 95 % på som jeg er veldig glad for :) Etter skolen gjorde vi egentlig ikke så mye. Vi var bare på internatet hele dagen. På kvelden ringte vi og bestilte pizza som blir kjørt på døra.

Tirsdag:
I dag skjedde det egentlig ikke så mye spennende på skolen. Det som er så kjedelig med tirsdagen er at vi har bare fire timer, men vi har to store pauser på nesten 1 og en halv time denne dagen. Den første pausen gikk jeg og Magne på internatet for å skifte til litt andre klær siden det begynte å regne litt, og det var ikke så veldig varmt. Og i andre pausen gikk vi for å spise lunsj på Crush. Etter skolen gikk de andre på treningssenteret for å trene. Jeg har vært på internatet for å vaske litt klær, rydde osv. Jeg har også to prøver i morgen som jeg må øve til.

Onsdag:
Prøve i BS.

Torsdag:
Prøve i TAO.

Fredag:
I dag var det tid for vårt første hjemmebesøk. Jeg og Mari skal til Nuhaa, og Andre og Magne skal til Talgah. Etter skolen ble Nuhaa med oss til internatet. Herfra gikk vi opp til der broren hennes var for å sitte på med ham hjem til Nuhaa. Når vi kom til Nuhaa fikk vi med en gang noe å spise av moren hennes. Og etter å ha hilst på familien hennes virket de som en veldig kjekke familie som jeg kunne tenkt meg å komme tilbake til :) Senere på kvelden bestemte vi oss for å gå på en rugby kamp. Dette var veldig kjekt og en helt ny opplevelse :) Sporten rugby synes jeg også er veldig kjekke. Etter kampen gikk vi på McDonalds for å spise før vi kjørte til Nuhaa for og bare slappe av resten av kvelden :)

Lørdag:
I dag sto vi opp veldig tidlig. Halv 7 kom Nuhaa inn og vekket meg. Vi dro deretter til Table Mountain for å gå tur i fjellet. Vi gikk ikke helt opp, men litt rundt omkring. Vi var 8 stykk som gikk tur sammen, så det var veldig koselig. Etter turen gikk vi hjem for å dusje. Mari sov også litt mens jeg så på tv før broren til Nuhaa kom og skulle kjøre oss til Strand. Strand er en plass ca. 45min vekke fra der Nuhaa bor, her hadde de leid en leilighet av noen familievenner. Når vi kom til Strand slappet vi bare av nesten hele dagen. Vi fikk masse god mat og hadde det veldig kjekt. Litt ut på kvelden gikk vi en liten tur på stranda og tok masse forskjellige rare bilder :) Når vi kom tilbake hadde foreldrene til Nuhaa grillet, og vi enda mer god mat.

Søndag:
På søndagen våknet jeg i halv 9 tiden. Da spiste vi frokost før vi gikk en tur på stranden. Ved stranden var det også flere boder som vi gikk og kikket i først. Vi hadde det veldig kjekt, og jeg ble solbrent for første gang her :) Når vi kom tilbake til leiligheten hadde vi lunsj/middag. Deretter ble guttene kjørt tilbake til internatet, og jeg og Mari til Nuhaa for å hente resten av tingene våre. Senere på kvelden når jeg kom tilbake til internatet slappet jeg bare av og la meg tidelig siden jeg var veldig trøtt etter helga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar