onsdag 9. februar 2011

Første helga :)

Fredag:
Dagen begynte med at meg, Mari og Magne gikk på en kafe kalt Mozart for å spise frokost. Andre var med gruppen sin på skolen. Deretter gikk vi på treningssenteret slik at guttene kunne bli medlem. Etter dette gikk jeg og Mari til internatet, her sov vi, og jeg så også en film :) Vi gjorde egentlig ikke så mye denne dagen, men klokken 8 om kvelden gikk vi for å spise på en pizza restaurant kalt Green i Garden. Dette var en veldig hyggelig plass, og vi koste oss :)


Lørdag:
Dagen i dag begynte med at Richard hentet oss i 12 tiden på internatet. Vi kjørte først for å se på geparder. Her fikk vi klappe dem for 110 rand hver. På denne plassen var det mange frivillige som jobbet. Jeg husker ikke hvor mange geparder det var her, men det var en del. På denne plassen hadde de også noen ugler. Etter at vi hadde vært og sett geparder kjørte vi for å se noen løver. Vi var i en park der de har reddet rundt 30 løver. Jeg fikk også filmet når en av dem brølte til meg og Magne :) Vi fikk ikke sett så mange av løvene siden det var så varmt. Når det er varmt ligger de bare i skyggen og later seg. Etter at vi hadde sett løvene gikk vi på vinsmaking. Her fikk vi smake 6 forskjellige viner. Vinene var ikke helt etter min smak, men de var helt greie. Når de andre gikk for å smake på oster holdt jeg meg langt unna. Jeg prøvde å bli med dem inn, men jeg ble så kvalmen av lukta så jeg gikk ut. Vi avsluttet kvelden vår på en pizza- og pasta-restaurang. Her hadde vi utsikt til Cape Town, Robben Island og solnedgangen. Deretter ble vi kjørt hjem til internatet :)

Her klapper jeg en gepard for første gang:

Mari, Geir og meg som klapper geparden:

Uglene:

Løver:


Løver:

Vinsmaking:

Meg utforbi med vinsmakingå:

Utsikten til Cape Town fra stedet vi spise på:

Søndag:
I dag ble vi hentet av Richard klokken 9. Da var vi en hel gjeng som skulle kjøre nordover. I bilen satt Richard og kona, Monica, Geir, meg, Mari, Andre, Magne, Faika og Melanie med mann og to barn. Vi kjørte en veldig lange tur. Vi var først innom et museum i Darling. Her var det masse forskjellige ting. Både rare og interessante. Etterpå kjørte vi videre til en veldig fin strand som vi ikke husker navnet på. Her badet vi og solte oss :) Deretter kjørte vi til en restaurant hvor de blant annet selger mye sjømat. Maten her var veldig god, og vi koste oss. Deretter kjørte vi hjem igjen. Det var en veldig lang tur tilbake der nesten alle sov. Jeg satt med sønnen til Melanie i bilen. Han heter Liam, er 6 år, og han hadde veldig mye spennende og fortelle. Sykt herlig og søt unge. Senere på kvelden bestemte jeg og Mari oss for å besøke guttene i Crawford. Vi tok da taxi ut dit hvor vi var i et par timer. Deretter tok vi taxi hjem igjen :)

Utenfor museumet i Darling:

Inne på museumet:

Rar ting:

Gammel bil:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar