onsdag 2. mars 2011

21 - 24 februar :)

Mandag:
Da var begynnelsen på en ny uke komt igjen. Tida går så veldig fort her nede, sikkert fordi vi går på skole :) I dag har det ikke skjedd så mye spennende på skolen. Men i det ene friminuttet parkerte det en søppelbil midt i skolegården. Ut kommet det 4 menn og en dame som begynner og spille musikk og danse med søppelbøttene. Var litt interessant å se på, de holdt litt av et show. Alltid like kjekt når friminuttene ikke er så kjedlige :) Etter skolen har jeg egentlig bare slappet av på internatet. I dag fikk vi fish and chips te middag. Kan ikke sei at maten var på topp, men den var spisenes. Så jeg har ikke gjort noe spesielt i dag.

Tirsdag:
I dag fikk vi prøven tilbake, og jeg fikk 100 % :) Alltid kjekt å gjøre det bra på prøver, spesielt når det er den første prøven du har. Vi fikk også vite i dag at vi skal ha en veldig stor prøve på tirsdag neste uke. Til denne prøven må vi kunne nesten alt om Sør-Afrika. Kan ikke si at jeg gleder meg så mye til denne prøven. Vi har også fått ”bøker” nå. Det er egentlig bare masse dataskrevne ark som er satt sammen i en perm. Men vi overlever sikkert. Vi skal jo ikke være her så lenge. Etter skolen gikk vi på treningssenteret for å trene litt. Er ganske rart hvor fort dagene går her. Føler ikke at jeg er i Sør-Afrika fordi dagene er helt normale egentlig. Folkene her er ikke så forskjellige fra oss. Etter treningssenteret har jeg egentlig bare vært på internatet, snakket med jentene som bor her, og blitt litt bedre kjent med dem. Som mange vet så elske jeg å bli kjent med nye folk. Da er det jo perfekt å komme til en plass der du ikke kjenne noen :) Det er også veldig lett å bli kjent med folk her siden alle er så hyggelige og imøtekommende. Gleder meg til å bli enda bedre kjent med dem :)

Onsdag:
I dag var det egentlig ganske kjedelig på skolen. Grunnen til det var at vi ikke hadde Destinations. Hvis jeg skal rangere fagene etter hvilke som er kjekkest så ville Destinations være på første plass, TAO på andre, Business Skills på tredje og Communication på fjerde. Destinations er veldig kjekt fordi alt vi lærer er så nytt. TAO er også veldig kjekt fordi jeg liker tall, men det kan også bli litt for enkelt til tider. I Business Skills og Communication er det ganske mye repetisjon fra det vi har hatt på skolen i Norge. Alle lærerne vi har er veldig kjekke, men av og til liker jeg ikke læringsmetodene deres. Men det er jo opp til den enkelte. Her i Sør-Afrika er det nesten bare tavleundervisning der vi skriver av hva lærere sier og skriver på tavla. Jeg liker best å jobbe for meg selv :) Siden jeg ble ganske trøtt på skolen i dag endte det opp med at jeg sovnet når jeg kom tilbake til internatet. Jeg skulle egentlig opp på treningssenteret og spise, men det skjedde da ikke :) Jeg sto opp i 5 tiden, og klokken 6 gikk vi opp på treningssenteret for å gå på et infomøte for nybegynnere. Når vi kom opp skjedde det ikke så mye. Det stod at det begynte klokken 6, men vi er jo som sakt i Sør-Afrika. Så da klokken var blitt 7 bestemte vi oss for å gå ned igjen på internatet før det ble så sent at vi måtte ha tatt taxi. Når vi kom tilbake på internatet gjorde vi litt lekser før vi gikk og la oss :)

Torsdag:
I dag har vært en ganske greie dag på skolen. Vi begynte på Foreign Exchange i Destinations, og vi begynte også på noe nytt i TAO. Det var også avtalt at vi skulle ha lunsj med de andre fra Norge som er på design avdelingen på skolen, men for å si det igjen så er ikke Sør-Afrikanerne så flinke på tid og planlegging. Da endte det opp med at de allerede hadde spist, og det var egentlig bare hei og hade i døra :) Etter skolen gikk vi å spise på en plass der de har masse forskjellig mat. Både kinesisk, indisk, masse forskjellige kebaber osv. Etter vi hadde spist tok jeg og Magne turen til Canal Walk. Her klarte jeg å bruke litt for mye penger, men har heldigvis ikke brukt det på noe jeg ikke trenger. Jeg kjøpte meg to kjoler, en topp og en perm og oppvaskmiddel og kost osv. Vi var også en tur innom McDonalds og spiste mens vi så slutten av en cricket kamp på storskjerm. Og det er alltid kjekt når Sør-Afrika vinne, så alle begynte å klappe inne på senteret når kampen var ferdig :) Etterpå ble vi hentet av en veldig snill taxisjåfør. Han berte tingene våre, og han hadde parkert enn annen plass så han gikk for å hente oss og det var ikke måte på :) Nå sitter jeg her å prøver å få internettet til å fungere skikkelig for det har vært ganske dårlig de siste dagene. Det er også grunnen til at jeg ikke har skrevet blogginnlegg. Eller vil jeg bare si at jeg gleder meg veldig mye til helgen. Avdelingslederen vår har leid to hytter nær Cape Agulhas en plass eller noe sånt, og her skal vi være hele helgen. De som reiser er jeg, Magne, Andre, avdelingslederen med familie og en annen lærer med familie. Mari blir ikke med siden moren hennes kommer denne helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar