onsdag 2. mars 2011

25 - 27 februar :)

Fredag:
Dagen i dag begynte veldig tidlig. Første timen vår var klokken 8. Etter denne timen hadde vi to timer og et friminutt fri. Da gikk jeg for å pakke og dusje siden jeg reiser nesten rett etter skolen. Deretter hadde vi to timer på skolen før vi gikk tilbake til internatet og pakket resten. Guttene ble hentet halv 2 av Simone, mens jeg ble hentet av Melanie i 2 tiden. Jeg og Melanie kjørte deretter og handlet litt mat før vi kjørte hjem til henne. Vi kjørte fra huset hennes i 5 tiden, og vi møtte også Andre og Magne en plass der jeg kjøpte meg mat. Turen til der vi skulle være i helgen varte i ca 2 timer. Hyttene vi sover på er ganske store. Jeg, Magne og Andre er på en hytte mens de andre på en annen. Her har vi eget kjøkken, bad, stue og to soverom. Når vi kom fram hadde vi Braai, og vi fikk smake Boerewors for første gang. Braai er jo egentlig bare helt vanlig grilling, og Boerewors smakte nesten likt som vanlige pølser. Etter maten gikk vi for å legge oss. Var ganske trøtte etter den lange turen :)

Braai-maten, blant annet Boerewors:

Lørdag:
I dag ble jeg vekt i 11 tiden. Da skulle vi på stranden en tur. Først kjørte vi for å se på noen grotter, men det gikk ikke fordi vannet var høyt. Deretter skulle vi visst kjøre til en strand som de trodde hvor var, men denne kjøreturen endte ikke like godt. Siden vi kjørte i sand klarte de også å sette seg fast en plass. Etter mange forsøk og mye latter ga de opp etter de hadde bulket bilen og fått skraper i lakken. Etter dette klarte de også å kjøre feil vei, og i slutten av denne veien kom vi til en låst port. Da var det også bare te å snu igjen å kjøre tilbake. Når vi endelig kom fram til en strand lå vi der i et par timer. Jeg var så trøtt at jeg klarte å sovne flere ganger. Etter vi hadde vært på stranden tok vi oss en dusj før vi skulle spise Potjiekos men det utales Poiki. Her hiver de masse forskjellige ting opp i ei gryte, vi hadde en grønnsaks versjon. Denne var veldig god, er ganske sjokket over at jeg faktisk liker maten de har her nede.
Hytten vi bodde i:


Bakgården:


Kjøkkene:


Stuå:


Heile gjengen i ein bil:


Klarte å kjøra oss fast:
De prøva å dytta ut bilen:

Står å ser på mannfolkå så ska fiksa opp i detta:


Å når det gjelde mannfolk så gir de aldri opp. Siden han så kjørte absolutt sko opp denna bakken så klarte han å kjøra i et tre på grunn av det va så mye sand i veien:


Og sånn så bilen ut ittepå:



Deretter gidde me opp den kjøreturen og gjekk på strandå:



Etter strandturen fikk Liam og Jarret låne dataen min til å se film på:


Potjiekos (uttales Poiki):


Søndag:
I dag har vi fått gjort ganske mye forskjellig :) Dagen begynte med at vi pakket sammen tingene våres på hytten siden vi skulle til Cape Agulhas, det vil si det sørligste punktet i Afrika. Når vi kom fram tok vi litt bilder på det sørligste punktet før vi gikk og så på et fyrtårn. Fyret er ganske gammelt, og de har gjort det om til et lite museum. De hadde også en restaurant inne i fyret. Det var mange trapper opp i fyret, og det var veldig høyt på toppen. Vi brukte litt tid på å komme oss opp og ned fordi vi hadde ungene med oss, og trappene var veldig bratte. Etter at vi hadde vært i fyrtårnet kjørte vi til en stall der vi skulle ri på tur langs stranden og i fynbosen (skog/mark). Jeg syntes at det var veldig kjekt å få ri igjen. Jeg var også ganske heldig, fordi jeg fikk en hest som bare ville springe. Det var så vidt jeg klarte å stoppe den på stranda. Det var også løye å se Andre som ikke fikk helt til dette trav greiene, og Magne klagde på at hesten hans ikke gikk fram. Etter vi hadde ridd gikk vi for å spise på en plass kalt Spur. Her var maten veldig god, men servicen dårlig. Ble ikke så mye tips på dem nei :) Etter vi hadde spist hadde vi en lang kjøretur hjem. Turen tok 2 og en halv time. Jeg var våken hele turen, men jeg hadde en unge på skulderen, og han hadde ei på fange. Så alle lå bare oppå hverandre :) Etter jeg kom hjem var jeg så trøtt så jeg bare gikk å la meg.



Andre, meg og Magne på det sørligaste punktet i Afrika:

Fyrtårn:

Liam og Jarret:

Utsikt:

Jarret inne i fyrtårnet:

Utsikt fra fyret:

Utsikt fra fyret:

Utsikt fra fyret:

Ridetur på stranda:

Ridetur på stranda:

Ridetur på stranda:



3 kommentarer:

  1. Hei Tanja,
    Kjempeflotte bilder og kommentarer.
    Det e kjekt for oss hima og følla med på kossen du har det :-)
    Hilsen pappa og gjengen

    SvarSlett
  2. Veldig kjekt å lese bloggen din. Høres ut som om dere får oppleve mye. Kunne godt tenkt meg å vært med på turen som dere var på i helga. Ser jo ut som om maten er helt OK. Dere var vel forberedt på det verste. Bra jobba på prøven. Håper det går like bra i fortsettelsen.
    Hilsen Monica

    SvarSlett
  3. Maten var mer enn OK, den va kjempe god :D Og Mari smakte Boerewors for fuste gong i gaar, og meg aa hu e enige om at Boerewors e bedre enn polser i Norge :D

    SvarSlett