lørdag 23. april 2011

18 - 23 april :)

Mandag:
I dag har jeg og Mari vært rundt omkring i Cape Town. Først gikk vi i banken der jeg skulle betale Aquila turen. Deretter gikk vi til en butikk der vi hadde oss litt pasta :) Etterpå var vi å kikket litt i butikker før vi gikk hjem igjen. Når vi kom hjem spiste resten av pastaen som vi hadde igjen. Senere på kvelden kjedet vi oss, så vi bestemte oss for å gå på kino i dag også :) Først var og spiste litt Thai mat slik som i går, før vi så Water for Elephants. Dette var en veldig bra film, anbefales :)

Tirsdag:
I dag har hele dagen gått i å vaske klær, pakke og vaske rommet. I 5 tiden tok jeg taxi til flyplassen for å møte pappa og Jeanett. I 6 tiden var de ute av flyet, og vi tok deretter taxi til hotellet. Hotellet var veldig fint, og vi hadde to soverom med to bad. Stua og kjøkkenet var også veldig fint :) Senere på kvelden bestemte vi oss for å prøve ut en av restaurantene på hotellet, så vi var på en plass kalt Zorbas. Maten her var helt grei, men kunne vært litt bedre :)

Onsdag:
I dag måtte vi stå opp tidlig siden vi skulle på safari. Vi ble hentet på hotellet i halv 7 tiden. Deretter kjørte vi i ca to timer for å komme til Aquila Game Reserve. Når vi kom hit fikk vi først litt champagne før vi gikk og kikket litt i suvenirbutikken. Været i dag er ikke så veldig fint. Så når vi kjørte rundt å så på dyrene var det veldig kaldt og det blåste, men vi fikk nå i vertfall se masse forskjellige dyr :) Etter safarien hadde vi lunsj. Maten var helt grei, og vi koste oss. Etterpå kjørte vi til en strutsefarm men jeg følte meg ikke så bra så jeg ble ikke med inn. Men jeg fikk høre at de fikk mate strutsene, og de fikk prøve å stå på strutseegg. Senere på kvelden slappet vi bare av på hotellet. Vi var også på en Thai restaurant som ligger rett ved hotellet og spiste :)

Torsdag:
I dag tok vi turen til Waterfront. Her spiste vi frokost/lunsj og kikket litt før vi tok båten ut til Robben Island. Jeg har vært på Robben Island en gang før, men jeg synes at det var kjekkere denne gangen. Vi hadde en bedre guide som viste oss flere plasser en forrige gang. Etterpå tok vi taxi til Canal Walk der vi spiste på Spur. Her fikk vi kjempe god mat som vanlig :) Deretter var vi å handlet på Pick and Pay før vi tok taxi tilbake til hotellet :)

Fredag:
I dag har vi vært rundt omkring på vingårder på en gruppetur. Vi var i Stellenbosch, Franschhoek og Paarl. Vi var på tre forskjellige vingårder der vi smakte både vin og oster. Vi hadde også to stopp i Stellenbosch og i Franschhoek. Her fikk vi i oss litt mat før vi skulle videre :) Denne turen var veldig kjekk og jeg fikk smake masse god vin :) Senere på kvelden når vi var kommet tilbake til hotellet laget pappa kjøttkaker til oss. De smakte veldig godt, men han hadde litt feil farge i sausen, så den ble veldig rød :)

Lørdag:
Dagen i dag startet på Table Mountain. Det var veldig fint vær ute i dag så det var ganske mange folk. Vi sto lenge i kø før vi kom oss opp. Når vi endelig kom oss opp tok det ikke så lange tid før pappa og Jeanett ville ned igjen. Pappa har høydeskrekk, og Jeanett ville i fornøyelsespark. Men vi tok nå noen bilder før vi tok turen ned igjen :) Etterpå tok vi taxi til Ratanga Junction. Vi hadde bare to timer her, så jeg og Jeanett sprang rundt for å nå alt vi skulle ta av karuseller. Tror vi klarte å ta det meste, men hvis vi har tid en annen dag drar vi kanskje tilbake :) Når Ratanga Junction stengte klokken 5 gikk vi til Canal Walk for å kikke litt. Jeanett fikk da shoppet litt, men vi skal også være her lenger i morgen. Nå sitter vi på hotellet å slapper av. Og jeg tenkte jeg skulle skrive på bloggen min nå mens jeg har tid siden jeg ikke har skrevet på veldig LENGE :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar