lørdag 23. april 2011

21 - 27 mars :)

Mandag:
I dag kunne jeg endelig få sove litt lenge. Jeg sto opp i 12 tiden, for da ble jeg vekt pga frokost. Til frokost hadde de lagt eggerøre og bacon :) Etter frokosten gikk vi til noen venner av familien til Rulien for å hilse på. Når vi kom bort der var det enda flere folk enn det det var i går. Men i dag var det også grilling på menyen, men i dag hadde de fisk :) Vi var også en tur nede på stranda, men vi badet ikke siden det var en ganske kald vind. Når vi kom tilbake spiste vi litt grillmat før moren til Rulien hentet oss. Vi kjørte da hjem til Rulien der vi bare slappet av og så på tv :)

Tirsdag:
I dag måtte vi stå opp veldig tidlig. Jeg sto opp halv 7, fordi vi måtte kjøre klokken 7 fra Rulien. Trafikken her om morgenen er helt forferdelig. Når vi endelig kom oss til Cape Town var det bare rett inn på internatet og hente bøkene før vi sprang til skolen. Jeg fikk også Forex prøven min tilbake i dag. Jeg fikk 84 % som jeg er ganske fornøyd med siden jeg trudde jeg skulle stryke. Vi hadde også tre TAO timer på rad i dag, er litt kjedelig når vi lærer om det samme hele tiden, men hun endrer på ting nesten hver dag. Etter skolen gikk jeg og noen i klassen i banken for å hente en ROE til en oppgave vi har i TD. Deretter gikk jeg og kjøpte meg noe mat før jeg gikk tilbake til internatet.

Onsdag:
På skolen i dag så gjorde vi ikke så mye nytt. Jeg begynner å bli litt lei av at læreren bare står fremme og snakker mens vi skriver ned det han sier og det han skriver på tavla. Synes at de her nede burde få sjansen til å lære seg andre læringsmetoder. Men her nede så har vi egentlig ikke så mye vi skulle ha sakt. Men synes det er litt rart når vi lærer om flyselskaper og billetter som ikke eksisterer lengre. Etter skolen gikk jeg inn til Andre og fikk se kaken vi hadde kjøpt til Sonja. Sonja er ei jente på internatet som fyller 22år i dag :) Det endte opp med at hun spiste middag med oss på internatet, og når hun gikk opp for å hente noe tok vi ned kaken. Hun ble veldig overrasket og glad. Kaken var også veldig god. Senere på kvelden gikk vi ut for å feire bursdagen hennes. Jeg, Sonja, Mari og Andre gikk da på en tysk restaurant som Sonja ville spise på. Deretter gikk vi en liten tur innom en skotsk pub. Her møtte også Magne og broren hans oss :)

Torsdag:
I dag har det ikke skjedd så mye spennende egentlig :) Dagen begynte med Destinations der vi holder på med Atlasen. Han spør oss da masse spørsmål om plasser i hele verden, og det er alltid like kjekt når de norske kan mer om Afrika enn de som bor her kan :) Vi holder også på å lære masse nye ting i TAO som jeg ikke forstår så mye av enda, men det går sikkert fint :) Etter skolen gjorde jeg egentlig ikke så mye. Jeg begynte på sesong 3 av Prison Break, og jeg så noen episoder av den. Jeg har også ryddet hele rommet mitt og vasket alle klærne mine pluss Andre sine klær :) Nå skal jeg se litt flere episoder av Prison Break før jeg legger meg :)

Fredag:
I dag så var broren til Magne med oss på skolen. Han fikk da se hvordan det var på en Sør-Afrikanske skole. I første timen i dag hadde vi en stor diskusjon om Sør-Afrika. Her satt de og diskuterte for det meste politikk og hva de synes om presidenten deres. De fleste liker ikke presidenten sin, men du hadde også noen som likte ham. Det minte meg litt om en vanlig samfunnsfagtime i Norge :) Etter skolen ble jeg med Magne og hans familie på Robben Island. Her fikk vi først en liten guidet tur på en buss der guiden fortalte noen historier om hva som hadde skjedd rundt omkring på øya. Etterpå ble vi kjørt til fengselet der vi fikk en guidet tur av en som har vært fange der før. Det var ganske interessant, men jeg skulle ønske at det hadde vart lengre. Etterpå ble jeg med opp på hotellet til Magne. Her bare slappet vi av før faren til Magne kjørte meg tilbake på internatet. Senere på kvelden ble jeg og Andre med Magne og dem ut for å spise. Vi gikk da på en veldig fin restaurant som jeg tror heter 1800. Denne restauranten er på et hotell i Green Point. Det var så fint at en mann med dress og flosshatt åpnet dørene for oss når vi skulle ut av taxien :) Maten her var også kjempe god, jeg tror det er noe av det beste jeg har smakt hittil i Sør-Afrika :)

Lørdag:
I dag ble jeg hentet av broren til Nuhaa i to tiden. Jeg skal være hos henne til i morgen. Når jeg kom til henne spiste vi først lunsj. Jeg vet ikke helt hva det heter men det smakte ivertfall veldig godt. Senere på dagen ble vi med ”onkelen” hennes i et barneselskap, og dette var et skikkelig barneselskap og. De hadde hoppeslott, masse kaker, og alle satt på små fargerike stoler med små fargerike bord. Det var også veldig mange unger der. Her traff jeg også ei fra Amerika som studerte her. Hun skal være her like lenge som jeg. De er 24 studenter med i dette programmet som reiser rundt omkring i Sør-Afrika. Etter selskapet kjørte vi den amerikanske studenten og hun hun bodde hos hjem. De bodde i Bo-kaap som er en plass jeg ikke har vert enda. Det er en ganske fin plass der de har masse fargerike hus. Etter vi hadde vært her kjørte vi hjem til Nuhaa for å hente noe før vi skulle besøke noen venner av henne. Først så satt vi litt hos dem før vi tok oss en liten kjøretur til McDonalds for å spise :)

Søndag:
I dag har vært en ganske interessant dag. Nuhaa hadde fortalt meg at vi skulle på lunsj til en venn av henne, så jeg trodde vi ganske kom til å være et par stykker. Men når vi kom til huset var det sikkert 40 stykker der som gikk inn og ut av huset, mens noen spiste og noen lekte med ungene. Med en gang vi kom var det bare å sette seg ned å begynne å spise. Jeg har funnet ut at muslimer spiser nesten hele tiden :) Maten vi fikk synes jeg var kjempe god. Det var ris og kjøtt blandet sammen med noe krydder og sånt. Her så spiser de også med hendene, og jeg fikk spørsmål om flere ganger om jeg ville ha en gaffel, men jeg takket nei :) Etter at vi hadde spist slappet vi bare av med vennene til Nuhaa. Etterpå ble vi kjørt til Nuhaa der maten stod klar på bordet. Jeg fikk da smake Snok og Curryen deres. Moren hadde laget en hel gryte med curry som jeg skulle ta med tilbake til internatet :) Senere på kvelden ble jeg kjørt tilbake til internatet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar